Una din aceste zilei

Vineri 28.05.2010. De cum am deschis ochii, am început sa ma gîndesc ce am eu de făcut azi. Am uitat complet de somn din momentul în care mi-am amintit că azi, vineri, la ora 14 am de dat două examene la masterat. Tare mi-aş fi dorit să am dispozpţia necesară pentru a citi măcar ceva din conspecte, acum pe ultima suta de metri. Dar, ca de obicei, nu s-a întîmplat aşa.

Marea oratorie a comunicării de dimineaţă s-a petrecut pe skype, unde am încercat să le conving pe doua colege de-ale mele că examenul de azi nu e decît o treaptă pe care trebuie s-o păşesti cu mai mult curaj, chiar dacă ai impresia că nu ştii nimic. Mda… şi uite aşa a fost să fie, căci aproape total nepregătite am mers la facultate, vesele, îmbojurate, cu mintea limpede şi netulburată.

M-am amuzat teribil cînd mi-am văzut celelate colege… stresate, îşi scriau “romane” pe bănci, răsfoiau panicate conspectele, îşi “tatuau” răspunsurile pe mîini… etc. Eu, nici măcar nu aveam la mine coli pe care să scriu sau vreun obiect de scris… în schimb, avusesem de grijă sa nu uit aparatul foto acasă. Halal studentă, nu-i aşa?

Aflată încă sub influenţa unui vis frumos pe care l-am avut azi-noapte, gîndul nu-mi era deloc la examen. Aproape fără să-mi dau seama, mă îndrept înspre catedră, şi o rog pe d-na profesoară să ne reducă din numărul subiectelor de examen, întrucît nu am reţinut chiar tot ce scria în conspectele noastre. Culmea! A funcţionat vrăjeala! M-a înţeles şi m-a asigurat că totul va fi bine. Stau şi acum să mă întreb, cum de am avut atîta curaj să-i cer profesoarei una ca asta?

Pînă la urmă a ieşit totul cum nu se putea mai bine. Ce putea fi mai plăcut în acele momente decît atunci cînd am prezentat lucrarea bine scrisă (aceleaşi întrebări le scriem de patru ani de zile la examene)… ?

Nici nu mai ştiu ce am făcut după examen, cert e că s-a înserat afară. În această parte a zilei, m-am trezit dupa nişte întîmplări mai mult sau mai puţin fericite, pe o plantaţie frumoasă de căpşuni aflată pe un cîmp în apropiere. La propunerea unchiului meu, cu cea mai mare plăcere am cules cîteva lădiţe care se umpleau foarte rapid, deoarece căpşunile erau mari şi frumoase. De gust, nu mai vorbesc… erau de-a dreptul delicioase !

După toate astea, simţindu-mă împlinită pentru cele petrecute, am revenit pe pagina Cărtii mele Albe, şi am încercat să revăd întregul jurnal al zilei de azi.

Banal, veţi spune probabil, dar cum spunea un mare gînditor: “Marile virtuţi se găsesc în cele mai neînsemnate fapte”.

 

15 gânduri despre „Una din aceste zilei

  1. Hmmm, mai cu seamă în prima jumătate a postării, ai divulgat cam prea multe „secrete” despre masteratul tău! :))))))))))))
    Mda-mda-mda. 😉

    • Aşa e Ion, dar nu puteam să mă abţin fără să dau unele detalii, care mai mult sau mai puţin sunt importante… Doar n-avea să scriu despre ceea cîte ladiţe de căpşune am cules prin ploaia măruntă… 😉

  2. Woww! Ce de capsuni…. vreau si eu… 😛

    P.S. Da.. imi amintesc si eu o intamplare asemanatoare de la examen, unde tot asa.. eu si o prietena de-a mea ne-am dus cu toate ca nu citisem chiar deloc subiectele… De fapt, nimeni din grupa nu invatase pentru ca cu o zi inainte am avut un examen la conta.. asa ca.. la urmatorul m-am dus doar asa… Ei, bine.. ceilalti colegi, dupa prezentarea subiectelor de examen s-au sculat frumusel si au iesit din sala.. Eu si prietena mea am ramas.. zicandu-i profesorului dupa aceea ca ar trebui sa ne dea nota de trecere doar pentru curaj, pt faptul ca am ramas.. 😀 A zambit.. iar putin mai tarziu a inceput sa ne dicteze raspunsurile… :))) Faini anii de studentie, nu?

    • Mă bucur Fifica că ţi-au plăcut căpşunele noastre… cît despre studenţie, pot spune că întradevăr sunt anii frumoşi din viaţă. Multe perepeţii şi amitiri frumoase mă leagă de facultate. 😉

  3. Da… separe ca ai avut o zi plina ieri. Si mie mi s-a intamplat in studentie sa ma duc la examene cu mainile in buzunar (nici macar aparato foto nu aveam :P)… dar cred ca asta este farmecul studentiei.

    Uite, cu ocazia asta, am vazut si eu cum arata o plantatie de capsuni.
    Deci, se pune o foile pe jos ca sa nu se murdareasca capsunile ??? Foarte interesant… ma duc sa-mi cumpar un kg 😛

  4. mda….trista viata de student …. ho ho ho …..eu insa deam am divortat de filologie …..Mariana va ajunge profa universitara …poate cu timpul si decan ….capisunele chiar mi au placut …..

    • Doamne, ce profetii pe-aici… 😀 pentru mine viata de studentie a fost foarte frumoasa si chiar interesanta…. ei, nu-ti mai aduci aminte Sergiu de seminarul nostru la teoria Literaturi? nu-l voi uita cred niciodata 😀

  5. Feicitări Mariano pentru examen! Căpșunile din fotografii m-au făcut să trag un raid în hala agroalimentară din apropiere și să cumpăr 2 kile de căpșuni! Am mai cumpărat un spray frișcă lichidă apoi le-am ascun aproape toate la-ntuneric. He he he he 😀

Lasă un răspuns

