Curăţenie de primăvară

Departe, acolo unde cocostîrcii cu greu ajung, iar liniştea este tulburată din cînd  în cînd doar de zgomot de avioane, pierdut printr-o fîşie de pădure ale cărei umbre se onglidesc în apele unui rîuleţ, radiază un sătuc de fericire.  Radiază, deoarece cîţiva elevi din clasele de gimnaziu, ale şcolii satului, au hotarat împreună, sa dea o mînă de ajutor gospodarilor satului la curăţenia acestuia.

Înca de dimineaţă, într-o atmosferă de veselie şi voie bună, au mers şi au adunat toate hîrtiuţele şi alte mici gunoaie de la şoseaua principală şi de pe lîngă aceasta, lăsînd în urma lor locul mult mai curat.

Dupa o oră de muncă, elevii obosiţi s-au prăbuşit în iarba moale de la poalele pădurii şi au prînzit fericiţi… fericiţi pentru că în urmă lor satul rămînea curat, iar pe lîngă toate acestea, scăpaseră de lecţiile mult mai obositoare de la şcoală.

 

37 de gânduri despre „Curăţenie de primăvară

  1. Mdaa… Interesant… Iar cum tot e vorba de scoala aici, hai sa dam si note:

    – nota 5 pentru articol (cam agramat articolul, autoarea cred ca sta cam prost cu gramatica)
    – nota 9 pentru videoclip (imi place melodia, chiar nu am ascultat-o demult).

  2. Fifico, in literatura romana, au existat geniali care am dat-o rau cu bata in balta… Eminescu de ex. a scris ceva de genul:

    „Fruntea alba-n parul galben
    Pe-al meu brat incet s-o culci
    Lasand prada gurii mele
    Ale tale buze dulci”

    Incearca cu iubitul tau sa executi aceasta pozitie… daca reusesti sa demonstrezi ca e posibila, iti las casa mea mostenire 😛

    Asa ca, de ce n-ar gresi si Mariana, care a fost privata de dreptul de a se numi romanca si de a invata adevarata limba romana ?

    Si totusi, unde PLM sunt „dezacoardele” despre care zici ? 😀

  3. fifi de ce esti rautaciosa !? puteai sa te bucuri doar pentru riuletul Reutel , care a scapat un pic de rautatile/mizeriile omenesti !

    • Nu sunt rautacioasa, dar, pur si simplu mi-au sarit in ochi cateva dezacorduri la articolul ala… In schimb, pozele sunt frumoase.. imi amintesc de vacantele scolare pe care le petreceam la bunici.. 🙂

  4. Cu părere de rău dar renunț momentan a plasa o poezie compusă de mine cu elemente din tema articolului (cum aveam obcieiul). Voi plasa poezia-n cauză când vor dispărea de aici grobierele „PLM”-uri. Nu-mi imaginam că există asemenea „prieteni adevărați” ai acestui blog (stilat până nu demult) care să folosească astfel de limbaj („PLM”) ! 😦
    Ce părere vor avea copiii și părinții acestora (din videoclip) la văzul comentariilor de mai sus? Probabil nu vor ști ce-nseamnă „PLM”. Autoarea articolului cum le va răspunde copiilor și părinților, în caz că vor cere lămuriri vis-avis de „PLM”??
    Un alt aspect ce m-a ;ocat sunt cele 4 aprecieri date comentariului plasat de penoz… 4 arecieri! Oare cine a apreciat așa ceva? În fine. Consider că minorii trebuie portejați față de limbajul vulgar. Acest blog este fără restricții din câte am aflat.
    Sper ca pe data vitoare să văd o atmesferă de bun simț în acest blog și voi participa cu toată plăcere plasând comentarii, bineînțeles de bun simț.

    Cu stimă (încă),
    Napocel

    • draga si mult stimate(inca), Napocele… aici pe blog intra cine vrea , scrie cine poate… dar atunci cînd eşti atacat în asemenea hal, un raspuns mai bine stilat, nici că se putea găsit, pentru a atinge coardele sensibilei vizitatoare de mai sus… aşa că resemnează-te te rog, şi fii calm…atmosfera de aici e pe cît se poate de bun simţ… 🙂

      • Credeam că-mi vei lăuda poezioara ce nu conține PLM… Nu? 😀 Asemenea apariții era frumos să fie precum poezioara mea și era cool totul. Avrau copii din clip că să citească măcar. Nu? 😀

      • pai de aceea am folosit o injuratura mascata… tocmai pentru a nu fi dibuita de minori… dar daca vii tu si ma dai de gol… totul e in zadar

      • Dacă aveam un asemnea articol, eu te moderam și te-ndam frumos să scrii ceav cool. Acum, te rog să compui o pozie la tema dată. 😀 Consider că articolul nu merită polemici.

  5. Pt. stimata Mariana
    Contratacul cu aceleași unelte nu e indicat. Da. Scrie cine și ce poate dar ai puterea de a media comentariile. De exemplu:
    “Si totusi, unde PLM sunt “dezacoardele” despre care zici ?” îl poți media așa:
    “Si totusi, unde …cuvânt moderat… sunt “dezacoardele” despre care zici?”
    Aici e vorba nu doar de coardele sensibilei vizitatoare ci de corzile ;i hot[r\tului vizitator. Ambii să zicem că-s în acceași parte. Sau, aveai soluție extremă prin care ștergeai pur și simpli complet comentariile. E un articol despre minori, este un articol frumos iar acum voi posta poezia și să sperăm că nu vor mai fi scântei și văpăi prin blogul tău.
    Iar acum acestea fiind zise, voi posta poezioara. 🙂

    • Citind, acum, comentariul asa-zisei Crepusculitza precum si pe cel al distinsului Napocel, am o nedumerire: Crepusculitza e clona lui Napocel cumva? Asta judecand dupa orele cand au fost postate cele doua mesaje (15:06, respectiv 15:10). Oare merita sa iti faci clone doar sa cresti ratingul unui blog? Lamureste-ne stimate Napocel.. mai ales ca, cele doua mesaje sunt practic identice.. singura diferenta fiind fraza cu privire la poezioara…

      • fifi
        Eu eram pe idul crepusculitzei fiindcă m-a rugat să-i creez blog și din neatenție am rămas logat pe idul ei. 😀

  6. Satul Răuțel
    ©Napocel

    Un sătuc zâmbind fericit
    La auzul vocilor de copii
    Cu-n râuleț de emoții fâstâcit
    Un sat-nconjurat de blânde câmpii!
    🙂

  7. fifi , eu chiar sunt nascut linga acest Reutel , la Balti ……… te derajeaza cumva ca sunit „basarabean” , e un handicap cumva ?
    Napocele esti un roman pe cinste , daci poet !

  8. fifi
    Eu eram pe idul crepusculitzei fiindcă m-a rugat să-i creez blog și din neatenție am rămas logat pe idul ei.

    Mariana
    În consecință șterge comentariul crepusculitzei care l-am scris eu de pe id-ul ei fiindcă îi creeam blog și am uitat să mă deloghez de acolo. 🙂

      • Asta a fost. 😦 Neatenție din partea mea fiindcă eram dus de val în timp ce setam blogul și făceam în fotoșop header-ul și inseram butoanele. crepusculitza n-are nimic de-a face. Eu am fost de vină, am repetat mesajul și sper ca Mariana să șteargă comentariul cu id-ul crepusculitza fiindcă n-are rost s-o implicăm. Sper ca azi să dispară comentariul crepusculitzei pe care mă repet, eu l-am scris din neatenție.

  9. Mariana
    Șterge comentariul crepusculitzei care l-am scris eu, de pe id-ul ei fiindcă îi creeam blog și am uitat să mă deloghez de acolo. Deci eu am scris așa că crepuzuculitza n-are de a face cu nimic în această conversație. Să nu implicăm și alte persoane pe de gratis că nu merită. A fost neatenția mea c-am uitat să mă deloghez de acolo-n timp ce-i administram blogul. 🙂 Așa că mă repet: șterge comentariul cu id-ul: crepusculitza. 🙂

  10. Arture draghe daca vrei sa revii pe forum , sub nicul vechi , suna la unul din numerele afisate acolo si baiatul responsabil o sa lamureasca ce sa faci ……. e rapid , ei au schimbat codurile punind de a lor .

  11. Satul Răuțel
    ©Napocel

    Un sătuc zâmbind fericit
    La auzul vocilor de copii
    Cu-n râuleț de emoții fâstâcit
    Un sat-nconjurat de blânde câmpii!

    Vă provoc pe fiecare-n parte să-mplântați câte o poezie pe tema articolului. Hai! 🙂

  12. important sa ai timp , fiindca vad ca elevii au teze si teze …………iar in curind tre sa le scoti notele anuale , cataloage etc. etc .

Lasă un răspuns

