Motanul de ipsos

Ceva zgîria burta moale, din interior.   În scurta sa existenţă pămîntească nu văzuse demult aşa foamete pe lume. Alb pe de-a-ntregul, fără vreo pată neagră. De la colbul aşezat  pe el nici nu putea să răsufle sărmanul. Nemişcat, de- o viaţă stă în acelaşi loc uitat de toţi, un colţ de pervaz a unei camere reci. Se gîndea, ce-o fi fiind să se întîmple, că demult nu şi-o văzut stăpînii. Demult nu aruncase vreun banuţ în el. Gîndurea cînd în vers, cînd în proză. Principalul că nu se dădea bătut. Numai ochii se plimbau prin camera luminată de soarele primăverii. Ochi trişti… pe bune să fi putut merge pe piciare, la sigur avea să afle mai mult decît cîrcotelile vecinelor de sub  fereastră. Dar se mai gîndea bietul motan că dacă avea să fi mîncat ceva, neaparat va fi spart în fărîmi de gips  mai curînd sau mai tîrziu. Nici asta nu vroia să se întîmple cu el. O zi întregă era descurajat.  E de vină el că a fost facut din praful de ipsos, sau e de vină lumea pentru neglijenţa motanului. Visa… ştiţi ce visa? Să fi fost purcel de ipsos, sau un tigru, poate avea sa cîştige mai multă atenţie din partea  cuiva. Aşa lipit pămîntului, pe un pervaz gol, îngălbenit de soare, se prăfuia motanul, pentru că nimănui nu-i păsa de el… nici Uniunii Europene…

16 gânduri despre „Motanul de ipsos

  1. Splendid Mariana! >:D<
    Motanul e copilul nostru răpit și-l dorim-napoi exact cum dorește și motănelul de fapt. Dorește și simte casa!

    "Dorul-n mine taie lemne si mereu-mi face semne, să urc iarăși la pridvoare și să-i bat-n geam c-o floare!
    Ziua dorul mă omoară, greu ca și pietrele de moară!
    Hai dă-mi calul s-ajung, unde-am fost odată prunc, să beau apă de băut, unde maica m-a născut."
    Mișto de tot! Eéé béétón!

  2. Motănelu-nfometat
    ©Napocel

    Chiorăiala abdominală-napoi la urși va zbura
    Cu năduf aruncată de tinerii din aprilie
    Apriliștii-nfocați, vor face foamea a tremura
    Iar pufosu’ nostr’ motan, sătul va fi-n româneasca familie!

    Hai UNIRE!

  3. „Chiorăiala abdominală-napoi la urși va zbura”

    E splendid !!!!
    Notiunea de „urs” sa insemne de fapt „URSS”… asa ceva e de inspiratie divina !

    • Și dacă tot ajuns-am aici… cu motănelul… Cel puțin noi ardelenii, i-am așteptat cu sufletul la gură pe americani. A fost o rezistență puternică-mpotriva sovieticilor (ce au stat aici până-n 1958). I-am așteptat pe americani de atunci… Eu, în timpul adolescenței mele, pe vremea lui Ceașcă, apreciam cultura americană. Să dea Dumnezeu și fraților moldoveni din Moldova ocupată, o afinitate față de valorile vestice europene și celor de peste ocean…dacă o vor dori, atunci Unirea e ca și făcută…Aici-n județul Cluj, mă bucur că la Câmpia Turzii sunt avioane americane de luptă, mă bucur că 3 americani și-au deschis restaurante-baruri în Cluj-Napoca și că s-au-nsurat cu clujence, mă bucur că sunt nenumărate firme americane la Cluj-Napoca, mă bucur că sunt nenumărați profesori americani ce predau la universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, etc. Fraților moldoveni? Lepădați-vă de cultura creepy rusească și-ndreptați-vă privirile și către alte culturi ce sunt cu mult mai sănătoase! Frați moldoveni? Jeans-ii nu sunt rusești, windows7 nu e rusesc, internetul nu e rusesc, xerox-ul nu e rusesc, Ford-ul nu e rusesc, etc., etc! Aruncați-vă inimile către vest!
      Doresc ca publicul moldovean să fie tot așa ca-n videoclipul de mai jos iar Unirea va fi-n
      brațele voastre frați moldoveni!
      Întru’ atmosfera temei, propun o piesă frumoasă, simplă, în care publicul era cool. Fiți cool și-n trend-ul anului 2010 frați moldoveni:

Lasă un răspuns

