Omul şi umbra sa

oooooooooo 430 copy
Alene şovaia prin parcul îngălbenit de toamnă. Umezeala aerului îl înăduşea parcă. O nelinişte îi cuprinse inima. Omul, s-a oprit din mers şi se uita lung la copacii înalţi şi frumoşi, care îşi scutrau frumos frunzele. Observase deodata că toţi copacii din parc au o umbră, care se aşterne pe pămîntul jilav de ploaie. Se uită cu grabă în jurul său, dar umbra nu-şi văzuse… Se gîndi: ce o fi făcut oare de nu mai avea umbră, pe unde o fi pierdut-o? Nu este  ea o comoară, sau un bun care să te satisfacă, dar oricum, fără umbră părea caraghios. A simţit o jenă şi căuta să se dea de partea celaltă a copacului, poate acolo o va vedea… Soarele rece de octombrie, lumina pe cerul cenuşiu, dar umbra omului nu se văzu oricum. De atunci doar zilele cu nori şi ploi erau cele mai mult aşteptate de el. Atunci putea să meargă mai drept pe stradă şi cu capul mai ridicat, pentru ca oricum umbre în jur nu vedea. Atunci cînd soarele mai apărea după nori, se ferea de lumina acestuia, ca un şobolan care caută o gaură întunecoasă. Nu mai avea puteri să fugă de lume, de copaci, de umbre.

Gîndea ruşinos că toţi în jur îşi au o umbră, ce vor zice oamenii cînd îl vor vedea fără umbră. Pur şi simplu vor rîde ca de un ratat. Se gîndi în sinea lui:

” Mi-am pierdut umbra mea, va să zică nu am nucleu, nu mai am eul meu, nu am miezul care ma ţinea statornic. Şi dacă ar vrea umbra să se întoarcă la mine, trebuie să revăd, unde am ascuns-o, în care sfială am îngropat-o? Mă apucă frica, am curaj nebun pentru că ştiu unde am pierdut-o! Am să fac muncă onestă şi destoinică ca ea să nu mai fugă de la mine şi să nu-i fie ruşine de mine. Soarele mă v-a ajuta! Cu umbra eram doi. Acum am rămas eu fără nimic, singur, străin… Umbră îţi promit că mă vei regăsi şi vei fi mîndră de mine!”

3 gânduri despre „Omul şi umbra sa

  1. Super… imi aduce aminte de melodia asta:

    „Nimic n-a fost atat de roz,
    Nimic n-a fost cum trebuia,
    Copil mereu insingurat,
    Cand ma ura si umbra mea,
    Ceva s-a intamplat atunci,
    Un glonte din pistol fugit,
    O nebunie si-am ajuns,
    Eroul noptii incoltit

    R.
    Haituit, mereu, viata mea ca un trofeu,
    Haituit, tarziu, nu conteaza mort sau viu.
    Haituit, de-acum, fara casa, fara drum,
    Haituit, cumplit, din apus la rasarit.

    N-am fost baiatul cel mai rau,
    N-am fost baiatul cel mai bun
    Pe pielea mea am invatat,
    Ce sa fac si ce sa spun
    Din diminetile prea reci,
    Din noptile care se sting,
    Un gand in minte mi-a ramas,
    Disperarea s-o inving…”

Lasă un răspuns

